Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Mei 15, 2024, 08:18:14


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Inladen backup oud systeem op nieuwe server  (gelezen 8978 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
redaxe
Gast
« Gepost op: September 17, 2006, 04:26:37 »

Hallo,

Ik ervaar een groot probleem wanneer ik op een nieuwe HP ML150 G2 Proliant server met een verse installatie van Syn-3 Business Editie een backup van een oud systeem probeer terug te zetten.
De nieuwe server vervangt een oude Pentium 2 waar Syn-3 prima op liep. De nieuwe server moet middels de backup alle shares, gebruikersprofielen etc herstellen. Als ik een backup selecteer en die via het netwerk inlaad in het SCC, dan loopt het proces vast. dit gebeurt op het moment dat de services gedeactiveerd worden ik krijg dan in de log 2 foutmeldingen. Als ik de services herstart blijven MySQL en djb.dns onopgestart en het lukt niet meer ze te starten.
Omdat de server niet herstart kan worden ivm met RAID probleem dat ik beschreven heb in forumpost http://www.syn-3.nl/smforum/index.php?topic=188.0 is de server zo goed als onbruikbaar geworden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met dit probleem.

Mvg Eric Jan



Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: September 17, 2006, 06:37:13 »

Eric,

Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het eerdere RAID probleem dat je omschreef. Het lijkt me het handigste dat we hier naar kijken als je bij ons langskomt me de destbetreffende apparatuur.

Edwin
Gelogd
redaxe
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 04, 2006, 01:35:58 »

Het probleem met het inladen van een backup van het ene systeem op het andere systeem doet zich voor bij meerdere opstellingen. Het lijkt erop alsof de backup hardware specifiek is.

Ik heb namelijk geprobeerd om bij de (zeer oude) server, waar Syn-3 versie 2 Business nu op draait (met alle updates), een 4 GB schijf te vervangen door een 20 GB schijf. De backup wilde nadat ik Syn-3 opnieuw had geinstalleerd op die "nieuwe" schijf niet ingeladen worden via het netwerk. Bij het terugzetten van de "oude" schijf werkte alles weer.

Thuis heb ik geprobeerd om een backup in te laden, dat afkomstig was van een oude server, op een vers geinstalleerde nieuwe server (home versie 2 van Syn-3, alle updates geinstalleerd). Ook nu lukte het niet. Het SCC maakt melding van fout met bestandsindeling XFS.

De consequentie van dit probleem is dat het niet mogelijk is om shares en profielen te herstellen. Alles handmatig overzetten lijkt me niet de aangewezen manier. Zouden jullie daar misschien nog even naar willen kijken?

Dank,

Eric Jan
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 05, 2006, 11:32:37 »

Wat is precies de reden dat je een oude backup op een nieuwe syn3 versie wilt terug zetten?
Normaal kun je de orginele syn3 versie gewoon gebruiken om de backup terug te zetten en dan te upgraden via updates.
Na dit updaten kun je zelfs de schijf overzetten in een ander systeem met compleet andere hardware.

Mocht dit niet mogelijk zijn, geef mij dan even de inlog gegevens en dan los ik de problemen even voor je op.

Edwin
« Laatste verandering: Oktober 05, 2006, 11:35:36 door Edwin Eefting » Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';