Edwin,
Bedankt voor je prompte reactie!
Je zegt "Servers uit de DMZ kunnen gebruik maken van de dns server (als je dit toelaat in de firewall)"
Ik begrijp dat initiëel de bedoeling is dat je bijv. je mail server en evt. webserver in je DMZ plaatst, omdat deze vanaf het Internet bereikbaar moeten zijn. (Webapplicatie & externe consultatie OX...)
Mijn idee / bedoeling is de volgende:
Graag wil ik de nieuwe Syn-3 server in / naast ons bestaande (Win) netwerk (Geen DHCP) inzetten.
Naarmate we onze server volledig up & running hebben wil ik dan in eerste instantie onze collega's hiermee kunnen leren omgaan. (Stapsgewijs, getting acquainted..)
In een verder stadium willen wij dan graag het oude netwerk integreren met de Syn-3 server, vast IP naar dhcp etc.
Daarom overweeg ik in eerste instantie onze Syn-3 server achter een IP-cop router te zetten, en ons huidig netwerk op de DMZ te plaatsen.
Vraag:
Ik ga er dus vanuit dat je in tabblad Netwerk, een netwerk gaat toevoegen (jouw voorbeeld 192.168.1.0/24)
Klopt het dat de Syn-3 dhcp server dan de beide NIC kaarten met hun verschillende netwerksegmenten van IP adressen gaat bedienen?
RE:" updaten van internet IP's? Dingen zoals
www.dyndns.org?" Inderdaad, idee is dat je de Syn-3 internet server aan bijv. een kabel of ADSL modem hangt, en dat je dit via je provider's dhcp server verkregen dynamisch IP adress gaat publiek toegankelijk maken via dyndns.org of analoog. (
Vraag reeds beantwoord in aanverwante post, bedankt)Wijzigen domain / trust relationship's:
Stel dat je je domain / hostname wijzigt in een nieuwe naam; wat gebeurt er met de W2K / XP workstations die member zijn van het oude domain?
Alvast bedankt!
Erwin