Luitjes,
Op één of andere manier groeien een aantal zaken een andere kant op.
Persoonlijk ben ik daar helemaal niet blij mee.
Wij zijn met Syn-3 scheep gegaan VOORAL omdat wij OPEN-XCHANGE wensten, en dit ook ondersteund en werkend wilden hebben.
Dat hiervoor geld op de plank moet is heel normaal.
Open-Xchange heeft m.i. nooit 100% gefunctioneerd:
Webdav was hiervan 1 van de zaken.
Bij onze servers werkt webdav 100% maar dan wel vanaf een linux client.
Vanaf XP heb ik het wel aan de praat gekregen met Novell Netdrive. (Heb hiermee echter later ook problemen gehad en nooit kunnen achterhalen of het verschillende versies waren of wat er precies fout was)
Er zijn problemen met de naamzetting van de usermappen onder OX als je met verschillende talen werkt. (UK, NL, FR)
Resources zijn erg moeilijk te handelen, hiervoor is al vaak een ADMIN side gesuggereerd en gevraagd.
Exporteren vanuit webmail naar OX-Documents werkt bij ons feilloos.
Normaal zou je ook vanuit de OX-Portal, uit de sectie Documents, een document moeten kunnen verzenden per mail. - Dit heeft nooit gefunctioneerd.
Gebruik van kleuren in de agenda zou normaal bij OX Hymalia moeten zitten - echter wij krijgen het niet aan de praat.
Het gebruik met Outlook, is, hoewel persoonlijk niet gewenst, onvermijdelijk in de huidige bedrijfssettings.
OX ondersteund ook custom forms en form libraries - of zou dit moeten. Het is zonde dat hiermee niets gebeurd...
Verder kan ik enkel melden dat wij ons niet meer kunnen vinden in de prijszetting van Syn-3 zoals deze nu is;
Ik bedoel dan heel concreet dat we van begin af aan blij gemaakt zijn met zaken zoals bijv dyndns, VPN, wiki etc.
Nu moet ik constateren dat we 2 - 3 jaar verder zijn en dat ik voor wiki en VPN 199 € moet ophoesten?
Niet eens gesproken van VOIP.
Daar wacht je dan zolang op....
Het werkt mooi, niet helemaal, maar ik vind dit te duur worden - Zeker als OX dan nog niet helemaal sluitend werkt.
Hou je prijzen redelijk, neem nou bijv. voor een add-on zoals wiki ergens een 50$. De financien moeten dienen om de zaak goed draaiend te houden, en ondersteuning te kunnen bieden - zo vermijd je dat mensen aan hun eigen systeem gaan knoeien.
Ik kan dan ook enkel hopen dat de initiators van Syn-3 zich bezinnen en de koers zullen bijstellen.
Er zijn hele goede bruikbare alternatieven zoals Collax Open-Xchange Server maar ook bijv. Univention Corporate Server, om maar enkele te noemen.
Dit moest me even van het hart.
Erwin
Hendrik,
Ik heb al vaker gemerkt dat jij tegen dingen aan loopt waar ik ook tegeaan loop. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat je Syn-3 ook meer in de diepte en professioneel aan de praat wil hebben. Vaak is het uit tijdgebrek dat ik niet kan opvolgen of antwoorden. Heb je concrete vragen of ideeën, stel ze gerust.
In de tussentijd evolueert Syn-3