Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Mei 06, 2024, 12:15:42


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Testen RC3  (gelezen 12396 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
redaxe
Gast
« Gepost op: Augustus 13, 2006, 03:24:37 »

Hallo,

Ik ben bezig een server met RC3 te testen op een nieuwe HP Proliant ML150 en ervaar een aantal problemen:

  • Tijdens het installeren loopt het installatiescript vast wanneer 3 sata harddisks geselecteerd worden. Wanneer slechts 2 schijven geselecteerd worden gaat het wel goed. Wellicht is dit logisch ivm een raid 1 opstelling maar er wordt aan de gebruiker geen waarschuwing getoont dat het installeren van 3 schijven niet kan.
  • USB tapestreamer (HP StorageWorks DAT 72 USB) wordt niet herkend, derhalve kunnen op die manier geen backups gemaakt worden.
  • Printen (via USB) op de server aangesloten DeskJet printer werkt niet vanaf het netwerk.
  • Het aanmelden van gebruikers vanaf bestaande Windows XP Pro clients lukt niet. Alleen wanneer de computers geheel opnieuw worden geinstalleerd en klaar gemaakt voor het domein, kunnen ze worden aangemeld. Hoe kun je een nieuwe Syn-3 server installeren in een bestaand netwerk zonder alle client pc's ook opnieuw te moeten installeren? (bijvoorbeeld wanneer een server vervangen moet worden)

Verder nog een vraagje. Zou het mogelijk zijn om de installatie zo te bouwen dat je ook een stap terug kan doen tijdens de installatieprocedure, bijvoorbeeld als je iets verkeerd hebt ingevuld?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg, Eric Jan
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 14, 2006, 10:28:28 »

Eric,

Bedankt alvast voor je informatie!

Loopt het script echt 'vast', of krijg je wel een nette melding? Dit eerste zou nooit mogen gebeuren.

USB tapestreamers worden standaard niet ondersteund, alleen SCSI.

Printers die rechtstreeks aan de machine hangen worden om diverse redenen niet ondersteund. Er word aanbevolen om een netwerk printer of Jetdirect kastje te gebruiken.

De bestaande XP machines moet je eerst afmelden, om ze vervolgens weer op het domein aan te melden. Vervolgens moet je deze computer zien verschijnen in het overzicht in de SCC. Het rechtstreeks vervangen van een domain controller werkt dus niet, ivm de trustrelatie die moet worden gemaakt tussen client en server!

Het inbouwen van extra features in software is erg duur, om deze reden wegen we iedere feature goed af en pakken we eerst die dingen aan die voor iedereen belangrijk zijn.

Edwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 16, 2006, 10:27:41 »

Eric,

Gezien het feit dat dit een serieuze merk-server (HP) is, biedt DatuX de mogelijkheid om kosteloos uit te zoeken waarom je het probleem met de SATA disken hebt. Het enige wat je hoeft te doen is een afspraak te maken via enginering@syn-3.nl en de server op ons kantoor te bezorgen.

Als je reeds een business licentie hebt aangeschaft is het ook mogelijk dat 1 van onze engineers bij je langs komt voor degelijke problemen.

Edwin
Gelogd
redaxe
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 17, 2006, 03:07:55 »

Edwin,

Nog gefeliciteerd met de nieuwe versie van Syn-3!

Sorry voor mijn late reactie, ik ben er even tussenuit geweest.

Ik ervaar nog steeds problemen met Syn-3, ook met de laatste ISO image. Het script loopt nog steeds vast tijdens het installeren wanneer meer dan 2 sata schijven worden geselecteerd. Ik maak daarom graag gebruik van jullie service om iemand langs te laten komen (ik heb een business editie). Wat echter helemaal vervelend is, is dat wanneer ik de server helemaal opnieuw geinstalleerd heb (met updates of zonder updates) en ik herstart het systeem, dan loopt de server tijdens het opstarten vast met de melding: "Problem with Raid system (press ALT F1)". Ik kan de server dus niet herstarten en moet de server dus weer opnieuw installeren.

Wat betreft de USB streamer, dit is echt heel vervelend. Ik lees nergen op jullie site dat jullie geen usb streamer ondersteunen. Ik zou daarom graag zien dat jullie de streamer alsnog gaan ondersteunen, helemaal gezien het feit dat dit zeer voorkomende hardware is binnen deze servercategorie.

Groet, Eric Jan
« Laatste verandering: September 18, 2006, 06:52:01 door Eric Jan Bijl » Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: September 17, 2006, 06:35:30 »

Eric,

Ok, stuur aub even een mailtje naar erwin@datux.nl om een afspraak te maken wanneer je de server en streamer langs wilt brengen zodat we er naar kunnen kijk.

Bedankt!
Edwin
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';