Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Mei 02, 2024, 04:17:40


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Versie onderscheid - rollback  (gelezen 9009 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Gepost op: Juni 07, 2006, 01:28:01 »

Hallo,

Is het mogelijk om via een backup (naar bijv. windows share of NFS share) te restoren naar een andere Syn-3 server?
Concreet willen wij graag een rollback uittesten om een complete Syn-3 beta-server over te zetten naar een niet-beta versie? (Dit ivm met webdav en OX connector problematiek)

Dank voor de spoedige info,

Erwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 13, 2006, 09:38:40 »

Erwin,

Dit is zondermeer mogelijk. Maak eerst een backup van de huidige Syn-3 server, en restore deze backup op een server die de oudere versie van OX nog heeft.

Een andere optie is om de syn3-onlineupdate tool in de shell te gebruiken. Hiermee kun je ook oudere versies van pakketjes her-installeren.

Edwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 13, 2006, 10:18:04 »

Erwin,

Ik denk dat het lukt om deze week nog een test-update te maken voor openxchange 0.8.2.
Kun je hier nog op wachten?

Edwin
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 13, 2006, 05:25:32 »

Edwin, ik wacht nog wel even;
Echter, heb intussen ondervonden dat het domain ctrl verhaal behoorlijk nauw luistert, en terecht ook...
Ons probleem is als volgt:

We hebben een overjaarse W2K3 server draaien die als Active Directory PDC ingesteld staat, intussen hebben we diverse domains geregistreerd, en zijn dus de verschillende netwerken zichtbaar..

Echter vanuit de insteek dat wij op een tweede locatie een redundant mailserver en backup server willen hebben draaien, moet ik dus eigenlijk beiden lid maken van hetzelfde domein...

Het zou handig zijn om voor deze domein situatie een admin tool te hebben.
Als elders vermeld bestaat AVA-SBS en AVA-ADM; ik heb deze beide getest en dit bevalt zeer!
Vandaar reeds eerder mijn vraag, als jullie de AVA-ADM tool kunnen mee inbouwen lijkt mij dit zeer handig..

Groet,

Erwin
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';