Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 29, 2024, 04:05:04


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: schoonheidfoutjes  (gelezen 10958 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Gepost op: November 29, 2006, 09:56:15 »

Na een heristallatie van mijn test bussines server ( gewoon om te testen) ondekte ik een paar schoonheidfoutjes.

1. Het ging fout met ldap, starte niet of te langzaam, waardoor je bij installatie een foutelding krijgt dat de ldapserver niet te bereiken is op 127.0.0.1
     na wat rommelen gaat het dan toch weer goed.

2. Bij een met de handgemaakte backup komt er wel een log van de laatste backup, echter deze wordt niet opgenomen in de lijst van gemaakte backups.
    Wat meer tekst en uitleg zou in dit gedeelte wel op zijn plaats zijn: hoeveel tapes zijn er nodig? dagelijkse wekelijkse maandelijkse?  op welke dag vind de backup plaats?

    Het zou leuk zijn om een mailtje te versturen na een backup, om te controleren op afstand of het wel goed gaat, en of de tapes gewisseld worden, naar meerdere adressen.

3. Het welkom mailtje in ox is erg op zijn plaats, zo weet men meteen over spam controle. Hier staat echter alleen in hoe je en mailtje aan de spam lijst toevoegd, maar het omgekeerde is onduidelijk, hoe krijg ik een mailtje dat geen spam is uit de lijst.

Maar verder dik tevreden, ga er 1 wegzetten bij een klant, kijken wat hij er van vindt.

Heb touwens nog niets vernomen van de dealer afdeling??

Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 29, 2006, 10:36:33 »

1. Dit is een bekende bug in 3.0. Als je de laatste rc-versie download zul je dit probleem niet meer hebben.

2. De backup werkt 1-op-1. Dat wil zeggen, iedere backup is volledig en er zit geen verplichte volgorde in de tapes. Tape erin=volledige backup naar die tape.
De lijst van backups geeft alleen een overzicht van de backups die aanwezig zijn op het geselecteerde medium. Bij een tape zie je dus altijd 1 backup staan: de gene die op de tape staat die aanwezig is in de drive.

Het versturen van mails over de backup status gaat via het standaard monitoring systeem. Stel daar je email adres in en je zult emails krijgen als een backup mislukt.

3. Weet je zeker dat er niks staat over het omgekeerde? Dit doe je namelijk gewoon door een mailtje uit de Spam folder te slepen en in je Inbox te zetten. Ook dit word snachts geleerd door het filter.

De dealer afdeling heeft aanvraag ontvangen, je zult zo snel mogelijk een reactie krijgen hierop.
« Laatste verandering: November 29, 2006, 11:13:04 door Edwin Eefting » Gelogd
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 29, 2006, 01:00:42 »

dit staat er:

Citaat
Welkom bij de Syn-3 Mailserver!

Uw mailbox bevat een zogenaamd 'Spam filter'. Deze zorgt ervoor dat ongewenste email de aanduiding [ SPAM ] in het onderwerp krijgt. U kunt ook een map in uw postvak aanmaken met de naam 'Spam'. Hier zal dan in het vervolg deze ongewenste email bezorgd worden.

In het begin moet het Spamfilter uw email stijl nog leren: De meest herkenbare mails worden standaard wel herkend, maar u zult het filter moeten helpen met het leerproces. Dit kunt u doen door mails die in de verkeerde map terecht komen te verplaatsen naar de Spam map.

LET OP: Verwijder ongewenste email dus niet, maar verplaats deze naar uw Spam map! Op deze manier kan de mailserver uw email stijl leren. Iedere nacht worden geleerde mails van de Spam folder verwijderd.

Ik wens u veel mail plezier!

Dat je gewenste mail met spam label terug moet zetten naar postvak-in had ik zelf al bedacht, maar een 'user' Wink kan dit niet uit deze tekst opmaken.
Overigens wordt de spam map al automatisch gemaakt.

Rond dolende in de e-mail processen, zag ik dat de mailbox voor postmaster niet bestaat, en er mailtjes in de que staan voor de postmaster.
Je moet op een mailserver toch altijd een postmaster hebben?
Heb in cyradm een box aangemaakt en zichtbaar gemaakt voor een hoofdgebruiker, zou mischien een idee zijn om een standaard administrator (die ook in ox kan) aan te maken die al dit soort zut in zijn box krijgt. Als je dan remote toegang tot ox hebt kun je dat een beetje bijhouden, of iemand laten bijhouden (user).
Zelf gebruik ik een script dat eens per week ook alle foutmeldingen uit /var/log/messages mailt. zodat je ook geheugen fouten, printer fouten, hd seek errors e.d. ziet.
Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: November 29, 2006, 01:12:43 »

Ik zie dat de tekst inderdaad niet compleet is...dit passen we even aan. De Spam folder word tegenwoordig automatisch aangemaakt.

Ja dat is opzich wel een idee. Nu moet de gebruiker zelf zo slim zijn om de postmaster@domein.nl te laten bezorgen bij een bepaalde user.

Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: December 02, 2006, 12:16:38 »

Lijkt me inderdaad een goed idee. Ik heb hier in vorige posts ook al naar gevraagd.
Daarnaast lijkt he me zeer zinvol om een 'auxiliary' root of admin account aan te maken, tenminste een 'role' die de SCC kan bedienen.
In geval van nood kan je dan een helper zaken laten uitvoeren en moet je je root pwd niet vrijgeven... Cheesy

Verder lijkt het me ook zinvol om in de Raid view de vrije / benomen ruimte op de hd's te tonen.
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: December 02, 2006, 05:44:00 »

Bedankt, deze 2 punten stonden al op onze lijst. Smiley
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';