Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 29, 2024, 11:56:26


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: aanbevolen verbinding voor onderlinge VPN  (gelezen 13777 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Swildens
Gast
« Gepost op: Mei 22, 2007, 01:26:36 »

Recentelijk zijn wij uitgebreid met een tweede vestiging en de bedoeling is om natuurlijk de tweede vestiging, op het huidige domein aan te sluiten. Alleen zit ik wel met een vraag over de toekomstige (VPN) verbinding.
Dit zal waarschijnlijk een pittige lijn moeten zijn om alle data heen en weer te sturen, heeft iemand ook ervaringen met welke down en upsnelheid wenselijk is? en welke eisen zijn er mbt eventuele routers?

Vanwege het korte tijdsbestek is het waarschijnlijk niet mogelijk om dit direct te faciliteren, daarom zat ik te denken om nu eerst een extra PDC te plaatsen op de nieuwe vestiging om deze later om te zetten naar een bdc onder het huidige domein.

Weet iemand of dit kan zonder dataverlies?
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 23, 2007, 10:36:37 »

Dat hangt af van het aantal gelijktijdige users en van het aantal bytes aan files dat men wil benaderen op de PDC. (dus files die in de homedirs e.d. worden aangesloten)

Een andere optie is om de 2e syn-3 server OOK PDC te maken en die dan gebruik te laten maken van de LDAP database (users/groups) van de 1e server. Het nadeel is dan wel dat een gebruiker niet bij zn bestanden kan op BEIDE lokaties. Het voordeel is echter dat er bijna geen data over de lijn hoeft.
Gelogd
Swildens
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 23, 2007, 12:43:32 »

begrijp ik het goed dat je dan 1 ldap database hebt en dat de bestanden van de gebruikers of op de ene of op de andere pdc staat.

dan vraag ik mij wel af hoe je kan kiezen op welke pdc je de bestanden neerzet.
Gelogd
erwin
Administrator
***
Berichten: 183



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 23, 2007, 01:01:47 »

Je kunt dan ook niet kiezen.

Op locatie A zet je het op fileserver A
Op locatie B zet je het op fileserver B

Met behulp van de LDAP server zorg je erdan voor dat je gebruikers niet dubbel hoeft aan te maken. 1 plek waar je dat regelt.
Gelogd
Swildens
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 24, 2007, 09:23:13 »

aha, het is mij volledig duidelijk. Nog een laatste vraag over de snelheid....ik heb in beide vestigingen een hele minimale internetaansluiting (750 kb/s down en 128 kb/s up). zou dit voldoende zijn om een beetje normaal in te loggen?

alvast bedankt voor de info!
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 24, 2007, 09:48:47 »

Dit moet geen probleem zijn, omdat dan alleen wat LDAP data over de verbinding gaat.
Gelogd
Swildens
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2007, 02:18:40 »

Weet iemand hoe ik een tweede primaire (nieuwe geinstalleerde) server gebruik kan laten maken van een reeds bestaande ldap database?

Het gaat mij vooral om de configuratie stappen in een nieuwe server, zoals bijv. "moet ik direct voor een secundaire of primaire ldap server kiezen?" etc....



Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 31, 2007, 08:54:47 »

Je kiest dan 'Andere servers zijn reeds master en slave'.

Vervolgens vul je het IP adress en het LDAP-wachtwoord van de eerste server in.

Vergeet niet om LDAP verkeer in de eerste server toe te staan in de firewall.

Als je daarna bij Gebruikers op Syncroniseren druk, worden dingen zoals mailboxen en homedirectorys op de 2e server aangemaakt.
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';