Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 28, 2024, 10:06:24


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: openexchange en webdav.documents  (gelezen 44679 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Gepost op: Augustus 16, 2007, 11:33:04 »

hi,

Is er iemand die via windowsxppro en open exchange webdav aan de praat heeft?
Ik kom niet verder als een webmap waarin ik alleen nieuwe directorys aan mag maken, ophalen van bestaande documenten werkt wel, zo ook het deleten.
Maar bij het aanmaken (kopieren) van een nieuw document krijg ik een 'internal server error'
Daarna kun je niets meer en krijg je alleen nog de melding '' internal error cannot create lockfile''
Die lockfile moet je dan eerst verwijderen om weer iets te kunnen (zie artikel elders in dit forum).
Heb de ..../filespool directory al meer rechten toegekend (en tomcat herstart) maar helaas.

Als ik meekijk in de verbinding zie ik dat alle PUT opdrachten gewijgerd worden.
Heb tomcat nog niet goed aan het loggen gekregen om te kijken wat er werkelijk fout gaat.


gr,

hendrik
B-22122006-1746-v3.1.rc3-build2887:2890M
« Laatste verandering: Augustus 21, 2007, 02:06:29 door hendik Oosterhuis » Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: September 26, 2007, 02:34:59 »

hallo allemaal.

Hoera!! in de laatste versie van syn-3 werkt het wel.
syn3 bussines alle updates en nieuwe key.

bedankt luitjes!
Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
erwin
Administrator
***
Berichten: 183



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: September 27, 2007, 11:13:02 »

Gebruik je nu toevallig de proxy server?
Gelogd
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: September 28, 2007, 07:24:11 »

Nee, niet dat ik weet.
Stond en staat wel aan.
Weet niet of apache daar standaard door heen luisterd?
is er iets in de schrijfrechten van tomcat veranderd?
Kan nu ook van uit de mail naar de documents map exporteren, dat ging ook niet.
« Laatste verandering: September 28, 2007, 07:31:03 door hendik Oosterhuis » Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 03, 2007, 08:48:59 »

Iets te vroeg gejuigd!
Nieuwe server ingericht vanaf "happy h". (ziet er goed uit by the way).
Alle udates gedaan (zo'n 30).

Als je dan in ox mail module een bijlage opslaat met 'exporteren' dus naar de ox-documenten database. gaat het mis.
Daarna kun je niets meer uploaden naar de ox-documenten map, niemand.
Het elders omschreven lock probleem.
Heb aan de server waar het wel werkt gesleuteld, met name :
/home/system/openexchange/filespool meer rechten toegekend (0777).
al eens geprobeerd?
Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 05, 2007, 01:54:44 »

Hendrik,

Ik maak hiervoor een ticket aan zodat we het hier kunnen reproduceren en de fout kunnen oplossen.

Ik neem aan dat dit geen belangrijke productie server is maar een testomgeving?

Bedankt,
Edwin
Gelogd
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 12, 2007, 11:20:50 »

hi,

Heb het verder uit zitten pluizen.
als ik:
chmod -R go+rwx /home/system/openxchange/filespool
doe.

Dan werkt webdav en het exporteren vanuit de webmailmodule.
Dit is wel een beetje van dik hout enzo, en moet nog een finetuning hebben.
Maar ik weet niet onder welke user openxchange en tomcat nu draaien en of je als user rechten moet hebben.
Trouwens die filespool loopt langzaam vol, misschien overwegen om tijdens nachtelijk onderhoud automatisch legen?
tot zo ver.
« Laatste verandering: Oktober 13, 2007, 11:04:39 door hendik Oosterhuis » Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 14, 2007, 10:17:30 »

Luitjes,

Op één of andere manier groeien een aantal zaken een andere kant op.
Persoonlijk ben ik daar helemaal niet blij mee.

Wij zijn met Syn-3 scheep gegaan VOORAL omdat wij OPEN-XCHANGE wensten, en dit ook ondersteund en werkend wilden hebben.
Dat hiervoor geld op de plank moet is heel normaal.

Open-Xchange heeft m.i. nooit 100% gefunctioneerd:
Webdav was hiervan 1 van de zaken.
Bij onze servers werkt webdav 100% maar dan wel vanaf een linux client.
Vanaf XP heb ik het wel aan de praat gekregen met Novell Netdrive. (Heb hiermee echter later ook problemen gehad en nooit kunnen achterhalen of het verschillende versies waren of wat er precies fout was)
Er zijn problemen met de naamzetting van de usermappen onder OX als je met verschillende talen werkt. (UK, NL, FR)
Resources zijn erg moeilijk te handelen, hiervoor is al vaak een ADMIN side gesuggereerd en gevraagd.
Exporteren vanuit webmail naar OX-Documents werkt bij ons feilloos.
Normaal zou je ook vanuit de OX-Portal, uit de sectie Documents, een document moeten kunnen verzenden per mail. - Dit heeft nooit gefunctioneerd.
Gebruik van kleuren in de agenda zou normaal bij OX Hymalia moeten zitten - echter wij krijgen het niet aan de praat.
Het gebruik met Outlook, is, hoewel persoonlijk niet gewenst, onvermijdelijk in de huidige bedrijfssettings.
OX ondersteund ook custom forms en form libraries - of zou dit moeten. Het is zonde dat hiermee niets gebeurd...

Verder kan ik enkel melden dat wij ons niet meer kunnen vinden in de prijszetting van Syn-3 zoals deze nu is;
Ik bedoel dan heel concreet dat we van begin af aan blij gemaakt zijn met zaken zoals bijv dyndns, VPN, wiki etc.
Nu moet ik constateren dat we 2 - 3 jaar verder zijn en dat ik voor wiki en VPN 199 € moet ophoesten?Huh Niet eens gesproken van VOIP.
Daar wacht je dan zolang op....
Het werkt mooi, niet helemaal, maar ik vind dit te duur worden - Zeker als OX dan nog niet helemaal sluitend werkt.
Hou je prijzen redelijk, neem nou bijv. voor een add-on zoals wiki ergens een 50$. De financien moeten dienen om de zaak goed draaiend te houden, en ondersteuning te kunnen bieden - zo vermijd je dat mensen aan hun eigen systeem gaan knoeien.

Ik kan dan ook enkel hopen dat de initiators van Syn-3 zich bezinnen en de koers zullen bijstellen.
Er zijn hele goede bruikbare alternatieven zoals Collax Open-Xchange Server maar ook bijv. Univention Corporate Server, om maar enkele te noemen.

Dit moest me even van het hart.

Erwin

Hendrik,

Ik heb al vaker gemerkt dat jij tegen dingen aan loopt waar ik ook tegeaan loop. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat je Syn-3 ook meer in de diepte en professioneel aan de praat wil hebben. Vaak is het uit tijdgebrek dat ik niet kan opvolgen of antwoorden. Heb je concrete vragen of ideeën, stel ze gerust.





In de tussentijd evolueert Syn-3
Gelogd
hjo
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 215



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 14, 2007, 12:33:29 »

hoi Erwin

Oeps, dat is wel heel veel in 1 artikel.
weet niet of dit de juiste plek is, maar goed.
Mijn bescheiden visie op een aantal zaken.

Ik vindt de prijsstelling niet exorbitant.
En om dingen er uit te nemen en appart een licentie te geven, vind ik een goed plan, je koopt wat je nodig hebt.
Het ontwikkeling van onderdelen kost heel veel tijd, en ik vind het normaal dat als een kleine groep daar aan werkt ook een boterham verdient mag worden, mercedessen zullen het denk ik nooit worden, omdat:
Het nadeel met een eenmalig licentie systeem is, centjes binnen, server loopt 3 tot 4 jaar, en over die tijd moet je het geld uitsmeren om nieuwe zaken te ontwikkelen, dat is op deze schaal geen vetpot.
Vind het dan normaal dat je per server een jaarbedrag voor service, support en ontwikkeling betaald.
De klanten waar ik servers weg zet hebben zo rond de 20 gebruikers.
Zij vinden het normaal om een klein bedrag per jaar per gebruiker te betalen voor onderhoud van de software. Daarvoor krijgen ze immers ook een virus scanner en antispam.

OX is de rede voor mij geweest om met syn3 in zee te gaan, bouwde daarvoor alles zelf op uit een SuSe distributie. Implementatie van ox is een complex geheel. En omdat alleen voor mezelf te doen is qua tijd en kennis niet haalbaar (lees onrendabel). Vandaar de keuze.
En inderdaad een aantal dingen werken (nog) niet goed, maar daar kan ik wel aan werken.
Heb dan ook de problemen opgelost die als randvoorwaarde voor een werkbaar systeem nodig zijn.

Daar is webdav er een van.
Heb hier veel over gelezen, en voor mezelf de conclusie getrokken.
Webdav wordt niet zo goed (meer) ondersteund in windows (webdrive), mede door versie verschillen in windows en webdav. Discussies rond veiligheid. En het ziet er naar uit dat dat alleen maar slechter wordt.
Achterhaalde technologie?
Er zijn wat truucjes, maar ja hoe lang nog.
Netdrive werkt wel op alle windows platforms, dat wil zeggen om documenten over te zetten.
Er rechtstreeks in werken gaat niet omdat bv de office er niet mee over weg kan.
Ik gebruik nu webdav om initieel grote hoeveelheden documenten over te zetten van 'mijn documenten' naar OX. Daarna wordt er alleen vanuit OX gewerkt.
Om de documenten een voor een over te zetten was geen optie, daar de klanten dat niet zagen zitten.
Nu zijn ze wel heel content, met name met versie beheer, en de pc's blijven schoon.

Ben met je eens dat er meer alternatieven zijn, maar vind het mooi dat dit een klein nederlands initiatief is. En volgens mij heel dynamisch en flexibel kan werken. Ik geloof in dit soort kleine constructies. Wel moet je er voor oppassen dat er continuiteit/nivo is en blijft.
Als je bv naar ox.org kijkt is dat al behoorlijk log, mijn stem wordt daar nauwelijks gehoord.
Je wordt al gauw naar de wiki's of faqs gesneerd, of krijgt de mogelijkheid om voor min 1500 euro user te worden bij de commerciele club. (Zelfde geldt voor SUSE sinds het Novell is.)

Zou het misschien een idee zijn om met de meer serieuze gebruikers en ontwikkelaars zo nu en dan een eyeball meeting te organiseren, om dit soort zaken te bespreken en te filosoferen.
Kan heel constructief werken volgens mij, en is gezellig bovendien.
En laten we vooral niet het gedachtengoed achter Open Source en de FSF niet uit het oog verliezen.

groets,
Hendrik
« Laatste verandering: Oktober 14, 2007, 12:39:23 door hendik Oosterhuis » Gelogd

Achtung alles lookenpeepers
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 14, 2007, 01:01:16 »

Hendrik,

Helemaal met je eens;
Mijn / onze insteek naar Syn-3 toe was ook vnl. OX.
Vandaar ook dat ik achter OX wil blijven staan en niet bijv. Zimbra etc.
M.i is ook het LDAP verhaal te weinig uitgediept.

Wat ik o.a zoek is de mogelijkheid om 'databases' te kunnen exporteren en importeren onder diverse vormen. Dit geeft bijv. de zekerheid dat je gericht een backup of basisbestand kan terugzetten.

Wat de prijszetting betreft nog dit:
Ik vind deze ook niet exorbitant, anders was ik überhaupt niet met Syn-3 doorgegaan. Ook ik steun, en wens dit te blijven doen, het Syn-3 team!
Wij werken met een Advanced Business Server compleet. Het stuit me dan ook enorm tegen de borst om 199 € op te hoesten om bijv SMforums of Wiki erbij te zetten. Zeker gezien jouw laatste opmerking: opensource en FSF. Bovendien heb ik intussen begrepen dat de fee niet éénmalig is maar als een jaarlijkse update moet onderhouden worden...

Mercedessen en boterhammen moeten inderdaad verdiend worden. Heb jarenlang in NL gewerkt, dus heb wel enige voeling met hoe en wat.
Ben zelf OX Partner geweest, de prijs ligt momenteel (tenminste een aantal maanden terug) net onder Syn-3. Wel mee eens dat de reactiviteit te laag is.
Bovendien hou ik er niet van dat OX eigenlijk achtergesteld wordt op het moment dat men een nieuw product opzet...

Terugkomend op jouw Documenten opmerkingen:
Heb je ook al eens gekeken naar O3spaces? Ook een NL'se club. M.i. een superleuk initiatief en beter doordacht dan OX Documents. Een synergie zou optimaal zijn!!!
Heb ik overigens in beide kampen geventileerd....

Eyeballmeeting voor de serieuze gebruikers - goed idee; het was mijn idee dat dit eigenlijk in het dealergedeelte zou moeten kunnen. Ik begrijp dat dit ook lastig is, want eigenlijk is eenieders input van harte welkom, en moet je toch bepaalde dingen gescheiden kunnen houden...
Anderzijds heb ik ook al gesuggereerd om Engels meer in te voeren gezien je op die manier een veel grotere massa kan bereiken, en dus, per definitie je momentum veel groter word...

Voorts nog voor jouw info:
Wij houden voorlopig vast aan XP - en weigeren alle VISTA licenties. Wij schaffen enkel materiaal aan wat een downgrade naar XP ondersteund.
Zo gebruiken wij intussen Lenovo. Deze zijn ook beter in Linux ondersteuning.

Gebruiken jullie users Outlook?
Heb je ooit met (Outlook) userforms gewerkt?
Welke omgeving zit je?

Greetz,
Erwin Wink


Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 16, 2007, 02:25:13 »

Heren,

Allereerst: Bedankt voor de opbouwende kritiek.

Over prijzen is veel te zeggen en te discusieren. Enkele punten waar men rekening mee dient te houden:
-Er zit er een groot verschil tussen prijzen voor Business server en Advanced business server opties.
-De meeste bedragen zijn zelfs te laag voor grotere bedrijven om serieus genomen te worden.  ('een complete internetserver van maar 200 euro kan toch niks zijn??')
-Een Linux enigneer een paar uur inhuren is vaak duurder en biedt niet de intergratie en (update)support die de Syn-3 oplossing biedt.
Uiteraard volgen we discussies hierover altijd en zullen rekening houden met wensen indien mogelijk.

Over alle andere punten: Er is momenteel veel positiefs gaande qua ontwikkeling en verkoop binnen Syn-3. Om deze reden gaan we binnenkort een Syn-3 professioinals day organiseren. Tijdens deze informele dag worden er een aantal technische punten over Syn-3 behandeld en word de roadmap bijgesteld. Gedurende deze dag is er dus volop gelegenheid om met het Syn-3 ontwikkelings team en management team te discusieren. Hier zullen we op ons gemak de punten omtrent webdav, openxchange, prijsstelling en andere oplossingen kunnen bespreken.

Deze dag is alleen bedoeld voor bedrijven die techinische Linux kennis hebben en Syn-3 gebruiken voor hun klanten.  (De echte professionals dus.)

Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';