Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 26, 2024, 11:54:33


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Probleem met email code 404  (gelezen 16789 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Gepost op: Maart 14, 2009, 10:19:36 »

Hallo allemaal,

Bij toeval ben ik Syn3 op het internet tegekomen en ben erg enthousiast. Grin Vooral gezien de toekomstige versie met zarafa, dat ziet er echt goed uit !! Wanneer komt deze versie beschikbaar ?

Zo nu maar ff mijn probleem beschrijven; Ik krijg keurig het inlogscherm als ik via de webpagina op optie Open X-change kies, maar als ik dan probeer in te loggen krijg ik de melding 'Object niet gevonden! De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. code 404'

Weet iemand raad ? Huh
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 15, 2009, 01:57:09 »

Leuk dat je zo enthousiast bent. Smiley

Dat openxhchange probleem is vreemd, het hoort meteen te werken na installatie. Hiervoor zijn we wat meer informatie nodig:
-Is de installatie verder helemaal goed gegaan?  (dit kun je ook bij het monitoring scherm zien)
-Zijn alle updates geinstalleerd?
-Welke browser gebruik je?

Je kunt Zarafa nu al installeren, als je naar updates gaat en dan het 'torretje' aan de linker kant aanklikt.

Je krijgt dat de geadvanceerde opties en kan naar versie 4.3 upgraden, die nu nog in het teststadium is. Na deze upgrade heb je dus ook zarafa.

Om je mail er ook op te laten binnenkomen voer je op de shell het commando syn3-cyrus2zarafa uit. Hierna word al je mail beschikbaar gemaakt onder zarafa, en komt nieuwe mail hier ook binnen. Momenteel werkt alleen het leren/ontleren van spam nog niet, hier zijn we nog mee bezig.

Succes!
« Laatste verandering: Maart 15, 2009, 01:59:07 door edwin » Gelogd
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 15, 2009, 09:27:53 »

Bedankt voor je snelle reactie ! Ik heb net ff gekeken naar monitoring, maar alles staat op groen en de logging geeft ook geen foutcodes  Huh Ik heb gekozen voor ipadres 172.16.0.1 voor de server, maar verwacht hiermee geen problemen. Is er een log wat bijhoud wat er fout/goed gaat tijdens het aanmelden ? Ik gebruik als explorer versie 6.0 en heb alle updates geinstalleerd.

Ik ga zeker proberen of de optie zarafa al werkt, maar dat komt later. Grin
 
« Laatste verandering: Maart 15, 2009, 09:29:50 door rgtakarsten » Gelogd
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 16, 2009, 08:56:02 »

Dus, ik kon het toch niet laten en heb de optie geinstalleerd, zarafa werkt wel. De client heb ik overigens ook meteen geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat er niet gecommuniceerd kan worden met de server. Moet ik misschien nog iets in de firewall aanpassen ?
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 16, 2009, 12:36:23 »

Klopt, voor de outlook client syncronisatie met je poort 236 nog open zetten.  Deze staat standaard (nog) niet bij de firewall.

Voor syncronisatie van PDA's dient de PDA bij poort 80 te kunnen. (de webserver)

Er is een ticket aangemaakt voor je probleem en op dit moment probeert iemand het te reproduceren.

Edwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 16, 2009, 01:00:48 »

Men is klaar met testen: Een verse 4.2 installatie, met de home editie licentie werkt hier nog steeds meteen goed, inclusief openxchange. (we testen dit ook uitvoerig, voordat we een nieuwe release doen, maar just-in-case..) Ze hebben zelfs met 172.16.0.1 als ip getest.

Heb je misschien een bepaalde service uitgezet? Standaard staat alleen acpid, syndog, snmp en dhcp uit. De rest moet aan staan.

Edwin
Gelogd
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 17, 2009, 01:46:59 »

Net opnieuw alles geinstalleerd met ip 192.168.1.1, en jawel alles doet het! Bedankt voor jullie hulp.
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 17, 2009, 02:40:27 »

super, succes er mee! Smiley
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';