Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 20, 2024, 04:20:14


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Missing operating system  (gelezen 15356 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
moenro
*
Berichten: 4


Bekijk profiel
« Gepost op: November 12, 2009, 02:44:59 »

SYN 3 gedownload en vanaf cd getracht te installeren. Krijg bij opstarten de melding "Missing operating system" Deze melding krijg ik ook als ik vanaf een Stick boot. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Kan iemand mij adviseren wat te doen? mis ik misschien bepaalde bestanden op de cd?

Alvast bedankt.

Met groet,
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 12, 2009, 05:47:18 »

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

 - boot het systeem wel echt van de CD? Misschien moet de bios van de computer anders ingesteld.
 - heb je de .iso wel gebrand als CD-image. Dit kun je zien door met een andere computer op de CD te kijken: Je moet dan diverse bestanden zien en GEEN .iso file.

Als het niet lukt, stuur dan even een mailtje naar info@datux.nl met je adres gegevens, we zullen je dan een originele SYN-3 cd opsturen.

Succes,
Edwin
Gelogd
moenro
*
Berichten: 4


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 13, 2009, 01:28:56 »

Ik heb mijn gegevens naar je toe gemails

alvast bedankt,

groet,
Gelogd
erwin
Administrator
***
Berichten: 183



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: November 13, 2009, 02:38:17 »

Moenro,

De CD is naar je onderweg. (per normale post)

Ik laat de topic nog even open, mocht je ook problemen ondervinden met de originele CD dan kun je hier weer reageren.
Gelogd
moenro
*
Berichten: 4


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: November 14, 2009, 01:29:25 »

Hallo Erwin,

Hartelijk dank.Ik heb de CD ontvangen en ge?nstalleerd. Installatie is goed verlopen.Alle service status is ok.helaas kan ik de server niet benaderen via een  webbrowser of het IP te pingen. Systeem geeft wel aan dat de netwerk kabel goed aangesloten is.Ik krijg gewoon een signaal als ik de kabel eruit haal.

Maakt het misschien uit dat de kabel op een switch unmanaged ) is aangesloten?

Groetjes,

Moenro
Gelogd
erwin
Administrator
***
Berichten: 183



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: November 14, 2009, 03:51:23 »

Moenro,

Eerst antwoord op je vraag:
> Maakt het misschien uit dat de kabel op een switch unmanaged ) is aangesloten?
Nee, dit doet er niet toe.

Als je niet met het IP adres bij de server kan, is er "iets" mis gegaan, waarschijnlijk met het invoeren van de IP gegevens.

ALs je de Lan stekker eruit trekt zou je 1 lage pieptoon moeten horen. Dit moet je ook kunnen zien op de monitor van de server.
Als je de Lan stekker erin drukt zou je 1 hoge pieptoon moeten horen. Dit moet je ook kunnen zien op de monitor van de server.
Soms is het speakertje niet aangesloten en hoor je daarom niets, kijk dan op de monitor van de server.

Als je dit kunt testen en het werkt, dan zit het probleem niet in het Ethernet netwerk maar op IP nivo.

Vergelijk IP van de server met die van je Desktop. ZOwel IP als netmask. Zou je de gegevens hier neer kunnen plakken?
Ip dat ik bedoel begint met   10. of 192.168 of 172....       



Gelogd
moenro
*
Berichten: 4


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: November 15, 2009, 07:37:36 »

Edwin,

Is gelukt. Ik had per ongeluk een verkeerde netmask opgenomen. Dis is inmiddels hersteld.

Gr. Moenro
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';