Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 28, 2024, 10:41:50


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Problemen met test 4.4  (gelezen 10351 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Gepost op: Maart 13, 2010, 09:21:21 »

Hoi allemaal,

Ik heb dus vandaag alle updates geinstalleerd voor de nieuwe versie 4.4 (test) en na alles te hebben geinstalleerd krijg ik de optie 'opnieuw starten met de nieuwe kernel'. Het lijkt dan allemaal goed te gaan, maar ik kan op geen manier meer contact krijgen met de server, als ik boot met de oude kernel dan wel ! Kan het met mijn netwerkkaart te maken hebben ? Ik gebruik de standaard Intel onboard van mijn HP en een realtek kaart. 

Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 13, 2010, 03:19:27 »

Dat is vreemd.

hoor je nog wel pieptonen als je netwerk kabels in en uit plugt? Misschien dat de adaptors in een andere volgorde gedetecteerd zijn.

Als je ifconfig -a doet, hoeveel eth devices zie je dan?

Edwin
Gelogd
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: April 06, 2010, 05:07:20 »

Ik heb de laatste update geinstalleerd dus ook de nieuwe kernel, maar nog steeds problemen met de netwerkkaarten. Ik zie dus eth0 en eth1, maar kan geen verbinding krigen met de server. Het gaat om de HP X4000 onboard kaart.
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: April 06, 2010, 05:27:25 »

Ook als je de kabels omwisselt kan je er niet bij?

Om het wisselen van netwerk kabels te voorkomen is het handig om de kaarten een vaste toewijzing te geven, zie http://open.syn-3.nl/syn3/trac/default/wiki/help/scc/network/listassignment#Kernelupgrades .
Gelogd
rgtakarsten
*
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: April 06, 2010, 06:24:39 »

Het lijkt inderdaad nu te werken  Cheesy Ik heb maar twee adapters, maar toch geprobeerd om via de optie toevoegen de bestaande toewijziging nogmaals op te slaan en vreemd genoeg werkt dit !

Bedankt.
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';