Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 28, 2024, 02:19:46


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Serverbord met intel 3420 worden de HDD's niet herkend  (gelezen 40726 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
digno
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Gepost op: Mei 27, 2010, 06:08:35 »

Voor een nieuwe syn3 server wil ik gebruik maken van een nieuw asus serverbord. De vorige serie (P5BV met een intel 3200 chipset) kunnen bijna niet meer geleverd worden. De nieuwe serie is gemaakt met een intel 3420 chipset Naam van het bord is: ASUS P7F-X hier zit een socket 1156 met een xeon processor op. Het probleem is dat de HDD?s niet gevonden worden in de enhanched modus. Als ik de compatibiliteitsmodus kies dan gaat de installatie door maar waarschijnlijk zal de performance een stuk lager liggen. Zal ik de installatie door laten gaan en afwachten tot de volgende updates en dan weer opstarten in enhanced mode. Of toch eerst iets anders doen?
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 31, 2010, 01:56:48 »

Ja dat is het beste.

Je hebt veel kans dat syn3 versie 4.4 dit wel ondersteund. (let op: upgraden naar 4.4 gaat nog niet vlekkeloos)

Qua performance maakt het over het algemeen niet veel uit.

Edwin
Gelogd
digno
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 31, 2010, 03:26:39 »

OK gaan we doen, Ik neem aan dat syn3 elke keer bij het boot'n een hardware detectie doet en als er dus nieuwe/andere hardware is deze dan geinstaleerd word mits dit ondersteund is?

Heb je een idee wanneer 4.4 in produktie gaat?
thanx anyway
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 31, 2010, 03:54:03 »

Klopt, bij iedere boot word gekeken welke hardware je hebt en worden de juiste drivers automatisch geladen.

Daarom kan je een harddisk met SYN-3 ook ongestraft overplaatsen in een compleet andere computer.

Een beta versie van de 4.4.1 installatie CD vind je hier: http://www.syn-3.nl/dmdocuments/syn3-4.4.1-5434to5436M-14052010-0852.iso .

Deze bevat wellicht nog wat haken en ogen, maar je kan dan wel testen of de controller in EHCI mode ondersteund word.

Edwin
Gelogd
digno
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 03, 2010, 12:32:45 »

Geweldig alle hardware wordt inderdaad herkend, maar ik begrijp dat ik deze versie nog niet kan uitleveren als nieuwe server. of gewoon wagen en als ie uit de beta is de updates draaien? of toch beter 4.3 gebruiken en later als de update er is de enhanced mode weer aanzetten. zoals eerder geopperd?
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 04, 2010, 01:52:47 »

Versie 4.4 opzich werkt vrij goed, alleen word er gebruik gemaakt van een RC-versie van zarafa.

Voor productie is het inderdaad verstandig om 4.3.1 te blijven gebruiken en later te upgraden.
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';