Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 29, 2024, 03:34:26


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: backup langzaam  (gelezen 10604 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
digno
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Gepost op: Juli 02, 2010, 10:35:54 »

Ik heb een nas server tbv backup op een ander lokatie staan daartussen zit een vpntunnel met een upstream van 4 mb/s vanaf een syn3 maak ik een backup naar deze nas. Heb hem gisteravonf rond 23:30 handmatig gestart en hij is nu op 2% van de vermoedelijke 13 GB die hij moet kopieren. in top zie ik ook geen processen waaruit blijkt dat de server hard bezig is. zijn er ook ander manieren om het een en ander te configureren evt met ftp oid.
De VPN is stabiel deze wordt niet onderbroken. omgerekend doet hij er nu 21 mb per uur over als bu aktie.
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 02, 2010, 11:03:38 »

Met het commando dstat kun je zien hoeveel data er over het netwerk gaat.

Online backups over een langzame upload gaan over het algemeen beter met commandos zoals rsync of rdiff-backup. Hier is echter wat meer linux kennis voor nodig, vooral bij het terug zetten in geval van disaster-recovery.

Edwin
Gelogd
digno
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 02, 2010, 12:10:43 »

kan ik dat leren? ja ... hoe
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 06, 2010, 08:48:09 »

Bij het opzetten hiervan kan Datux je helpen.

Op de forums en wikis staan echter wel wat voorbeelden van rdiff en rsync, dus misschien lukt het je daarmee.

Succes,
Edwin
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';