Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 29, 2024, 04:26:32


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: outbound internet verbinding - HOWTO?  (gelezen 21597 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Gepost op: November 05, 2005, 06:11:10 »

Edwin,

Tot nu toe heb ik niets extra geïnstalleerd of veranderd.
Voor zover ik kan zien en controleren is eth0 de LAN kaart, en wordt er het door jou tijdens installatie gekozen extra IP# aan gekoppeld op eth0:0, dit wordt dan het adres waarop je je SCC op poort 10000 kan bereiken.

Tot zover ok.
eth1 krijgt via DHCP van mijn provider een IP# met zijn netmaks en broadcast IP
In de DHCP (client) instellingen heb ik "DNS instellingen overnemen" aangevinkt, en Naam of ID leeggelaten.

Bij standaard gateway, kiest het systeem zelf blijkbaar een IP#, ik zie dit IP# nergens wanneer ik via de shell een ifconfig -a doe, maar kan het IP# wel pingen...

Bij DNS staat ditzelfde IP# als de standaard gateway....

Als ik via een hubje op de LAN card een client aansluit, krijg ik keurig een IP# van de DHCP server.
Ik kan echter geen verbinding maken met het internet...
Ook vanaf de server zelf, ingelogd via de shell, kan ik geen internet domein pingen....

Kan je mij hierdoorheen helpen? Tips?  Huh

Alvast bedankt!

Erwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 05, 2005, 11:44:10 »

Het probleem is dus dat je wel een IP krijgt op eth1 (waarschijnlijk van je router), maar je kan vanaf de Syn-3 server niet een dns naam (domein) pingen.

Kun je eens een gewone ping naar een IP addres uitvoeren vanaf je server?
62.69.169.6 is het ip van www.ilse.nl.

Als dit wel wil heb je een DNS probleem en moet je de DNS server even op 127.0.0.1 zetten. Dit is over het algemeen zowieso beter en sneller dan de DNS servers in de meeste routers.
'DNS instellingen overnemen' moet je dan wel uitzetten.
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 06, 2005, 12:55:18 »

Edwin,

Bedankt voor je tip, het wil echter niet lukken.
Als ik het IP van Ilse ping krijg ik een melding van mijn DNS terug dat het Destination Net Unreachable is....
Op dit moment hangt de Syn-3 server direct aan het ADSL modem...

Ik heb al een nieuwe install uitgevoerd, echter zonder succes.

Hierdoor ben ik tevens mijn domain logon van een W2K workstation kwijt.
Wanneer ik het workstation opnieuw lid wil maken van het domein, en wil inloggen als Administrator om dit toe te laten op de PDC (syn-3) krijg ik een LOGON FAILURE: account currently disabled.....

OEPS!!!
De syn-3 server even aan het kabelmodem van de backup provider gehangen, en dit werkt wel.....
Even verder checken nu....


Hoe kan ik deze login testen?

Erwin
« Laatste verandering: November 06, 2005, 01:00:12 door Erwin Panen » Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: November 06, 2005, 01:16:45 »

Om gebruik te maken van de administrator account moet je deze eerst een password geven in de webinterface.
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: November 06, 2005, 08:49:02 »

Dus maw eens je de administrator account een pwd hebt gegeven, moet je ook met de administrator account in het SCC kunnen inloggen?
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: November 07, 2005, 11:03:43 »

Nee, de administrator account is puur bedoeld voor de Windows kant. Inloggen op het SCC kan alleen met de root account.
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: November 07, 2005, 11:19:18 »

Edwin,

Bedankt voor je reactie;
Zoals je weet is dit stukje thread aanverwant aan de thread "Domain Membership - HOWTO?"

Heb jij een ideetje hoe ik terdege de functionaliteit van de Administrator account "waterdicht" kan controleren / testen?

Ik ben intussen even de Sanba 3 Essentials aan het napluizen;
Weet intussen nagenoeg met zekerheid dat het in het W2K workstation moet zitten, vermits hierin reeds een bestaande "machine account" zit met het identieke domein (eerste install). Ik zou deze dus moeten kunnen verwijderen maar moet nog even uitpluizen hoe.
Een workaround is vermoedelijk om de 'machine name' van het worktstation te wijzigen...

Ik hou je op de hoogte..

Erwin Wink
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: November 07, 2005, 11:31:05 »

(reactie staat op de domain howto thread)
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';