Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 18, 2024, 02:42:22


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Gedeelde taken  (gelezen 23282 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Gepost op: Oktober 18, 2007, 10:39:12 »

Heren,

Reeds geruime tijd lopen wij tegen diverse probleempjes aan met gedeelde agenda's.
In onze omgeving willen we dit eigenlijk werkend krijgen MINIMAAL via de webinterface van OX, maar liefst ook met de OX-tender van SUSE/NOVELL.
Doordat het natuurlijk op een bepaald moment een ingewikkeld kluwen wordt is het lastig om hier echt helder in te blijven.

VOLGEND KAN IK MET ZEKERHEID STELLEN:
- User 1 stelt zijn prive map (via bewerken), taken, in als gedeeld; je kan dan verschillende rechten instellen, bijv user 2 kan objecten maken in map, lezen alle objecten, wijzigen eigen objecten, eigen objecten deleten.
- User 2 kan vervolgens (in gedeelde mappen) de takenmap van user 1 zien.
PROBLEEM:
User 1 MOET voor elke taak afzonderlijk - de rechten aan user 2 toekennen. Dit in tegenstelling tot de instelling 'Lezn alle objecten'
Via Outlook - OX-tender kan user 2 WEL de inhoud van de taken van user 1 zien.
Dit is dus een conflict.
Mijn inziens zou het moeten functioneren volgens het Outlook stramien, dwz als je rechten toekent aan user 2 om 'Alle objecten te lezen' dan zouden er geen afzonderlijke rechten moeten ingesteld worden per object.

Graag jullie feedback - en mogelijk oplossing.

Erwin

* gedeelde_rechten_anonymous (33.52 KB - gedownload 1156 keer.)
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 18, 2007, 11:09:49 »

Schijnbaar word de "0.8 archive" versie toch nog geupdate. Men is inMiddels bij 0.8.6-5. We gaan hiervan zo spoedig mogelijk een update maken.

Of het mogelijk is over te kunnen en licentie technisch het ook toegestaan is om over te gaan naar de volgende versies (na 0.Cool zijn we nog aan het uitzoeken.

Edwin
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 18, 2007, 11:19:05 »

Edwin,

Niet 100% op zijn plaats, hier maar toch relevant:
Zoals jullie weten ben ik zelf als 'Partner' ingeschreven bij Open-Xchange GmbH.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de Open Source versie. Bovendien maakt tijdgebrek het voor mij onmogelijk hier echt op door te gaan.
Echter, het is zo dat een aantal zaken niet helemaal goed functioneren.
Er is dus steeds een sluimerend deel wat vraagt om toch met SuSE en de 'officiƫle' versie te gaan werken.

Waarom bekijken jullie niet eens of je de officiƫle versie mee kan ondersteunen?
Bijv. als een afzonderlijke addon? Tegen bijv. de licentieprijs van OX?
Diegenen die dan de 'volledige' OX willen kunnen gebruiken met de ADMIN interface, kunnen dan kiezen voor iets meer geld, maar wel de ondersteuning.
Voor jullie heeft het mogelijk ook de toegevoegde waarde dat jullie 'in depth' kennis voor het OX component breder word!

Mijn inziens is een goede integratie naar Openoffice ook een speerpunt behoefte...

Alvast bedankt voor je reactie.
Erwin Wink
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 23, 2007, 02:51:00 »

Erwin,

Dat is een goed idee. We zullen hier eens naar gaan kijken. Wellicht dat dit een hoop problemen oplost.

Edwin
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: November 02, 2007, 12:06:00 »

Erwin,

De nieuwe OX is reeds in het test stadium. Zou je deze eens kunnen testen op bovenstaande problemen?

Korganizer werkt inmiddels via webdav.
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: November 02, 2007, 12:40:15 »

regel mij de testkey en ik test. Zie overige post. Cheesy
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: November 12, 2007, 01:11:51 »

Erwin,

Een nieuwe testkey mag je gewoon aanmaken in de shop met een duidelijke beschrijving. Wij zorgen er dan voor dat deze niet gefactureerd word.

Edwin
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';