Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Maart 29, 2024, 12:01:06


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: LPT printers en een aantal andere vragen(email)  (gelezen 8800 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybah
Administrator
***
Berichten: 9


Bekijk profiel
« Gepost op: Oktober 25, 2005, 12:56:54 »

Hoi allemaal,

intussen syn-3 aan de gang geslingerd, geconfigureerd en draait
stabiel allemaal.
Mijn complimenten voor de eenvoudige installatie! Alle lof voor zo'n
eenvoudig, gebruikersvriendelijk en snel server-systeem!
Onwijs snel een makkelijk in te stellen; het spreekt allemaal voor zich.

Wel nog wat vragen:
1. hoe kan ik een printer configureren die op de LPT1 poort is aangesloten ipv een netwerkprinter? Ik kan die optie nergens selecteren.

2. kan ik Webmin als administratietool installeren/gebruiken naast het huidige syn-3 beheersinterface? zo ja hoe doe ik dat?

3. heeft syn-3 de mogelijkheid om de dyndns server regelmatig te updaten tav IP adres? Maw: heeft syn-3 een ingebouwde ddclient?

4. waar kan ik de share vinden die voor windows workgroups wordt aangemaakt? hoe heet 'ie ? ik kan 'm niet vinden in het netwerk? Kan ik een home-share per user instellen?

PS: gaaf dat OpenExchange trouwens!

Graag jouw reactie/antwoord hierop.

Groet,


Frans



Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 02, 2005, 03:15:54 »

Frans,

1. Het is (nog) niet mogelijk om LPT printers, of andere rechstreekse printers te gebruiken. We bevelen aan om HP printer switches te gebruiken, waardoor de printer via het netwerk kan worden aangesloten. (er zijn meerdere redenen waarom dit is, dit heeft er voornamelijk mee te maken dat Syn-3 bedoeld is voor bedrijfs netwerken)

2. Nee, het is niet mogelijk een standaard webmin installatie te gebruiken. (dan zou je de instellingen van webmin moeten aanpassen)

3. Deze dyndns client is nog niet standaard ingebouwd maar kan wel makkelijk geinstalleerd worden. Binnenkort is dit wel ingebouwd, en kan men zelfs uit een aantal gratis Syn-3 subdomeinen kiezen.

4. De workgroup naam is het achterste gedeelte van je hostname. De netbios naam is het voorste gedeelte. dus:
    server.domein.nl
    netbios=server
    domein=domein.nl

Iedere user heeft standaard z'n eigen homeshare.

Edwin



Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';