Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 18, 2024, 06:24:36


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: synchronisatie mogelijkheden  (gelezen 16669 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rubendev
business en educative
***
Berichten: 36


Bekijk profiel
« Gepost op: Maart 31, 2010, 11:08:06 »

Hoi,

Welke opties zijn mogelijk wat betreft "synchronisatie"-pagina in de SCC
-> waarmee dus users mailbox/oxchange/... wordt aangemaakt na import of opgeruimd als user niet meer bestaat etc.
Kunnen we deze functies gebruiken voor onderstaande? en hoe?
-> we willen dus deze functionaliteit uit de SCC ook elders gebruiken, zij het in beperkte vorm

1. We zouden de status van deze synchronisatie willen opnemen in Chamilo (http://www.chamilo.org/).
Er is al heel wat pluginwerk geschreven, dit zou een leuke feature zijn (o.a. ldap-mysql-brug OK).
Enkel de status, het effectief synchronizeren in de SCC.

2. Functie in syncronisatie uitbreiden (in de SCC dus) zodat users een mysql-database krijgen (hier op school programmeren we in php-mysql + geven we opleiding aan collega's om dit ook te doen). Dus net zoals oxchange-account ook een mysql-account wat dan inhoud dat een db wordt aangemaakt met hun login en paswoord.

Commercieel support wil ik gerust overwegen...

Mvg,
Ruben
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: April 06, 2010, 05:34:21 »

Ruben,

Dit is zeer goed mogelijk, de user syncronisatie werkt met een plugin-systeem.

Ik kan jou een voorbeeld plugin doen toekomen, waarin je precies kunt zien hoe syncronisatie werkt.

Verder zal ik hier intern overleggen m.b.t. tot eventuele support en ondersteuning hierbij.

Edwin
Gelogd
rubendev
business en educative
***
Berichten: 36


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 05, 2010, 02:11:33 »

Hoi,

Laat maar komen! Het zou fijn zijn als we vanuit chamilo wat usersync-info kunnen zien.
Ik ben geintereseerd in het zien van wat gesynchroniseerd moet worden, dat de SCC uberhaupt noodzakelijk blijft voor het doorvoeren is prima!

Kunnen extra routines toegevoegd worden bij usersynchronisatie?
Omwille van de lessen php+mysql willen we de users / leerlingen een persoonlijke mysql-database geven (dus ook rechten OK).

Ruben
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 17, 2010, 08:37:47 »

Ja dat kan, de syncronisatie houd simpelweg in dat voor iedere nieuwe of verwijderde user een stuk php code kan worden uitgevoerd.

Je kunt dus "alles" doen hier, inclusief database dingen.
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';