Linux en Syn-3 Forum
Nieuws: Maak een account aan op www.syn-3.eu om vervolgens daarmee, op het forum in te loggen! Ook als je je paswoord wilt wijzigen doe je dat op www.syn-3.eu.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. April 19, 2024, 03:27:51


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: outgoing mail - configuring - HOWTO?  (gelezen 15968 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Gepost op: November 18, 2005, 10:47:43 »

Hallo,

Verzonden mail blijft op de server hangen;
Hoe kan ik de uitgaande poort veranderen? (ISP blokkeert poort 25)
Waar kan ik de uitgaande mail queue controleren?

Met dank!

Erwin Smiley
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 19, 2005, 12:09:10 »

Door de manier waarop email op het internet werkt is het niet mogelijk je uitgaande poort te veranderen.
Je moet dus aan je ISP vragen of ze poort 25 willen openzetten, of een andere ISP nemen. Smiley
Gelogd
Elsje
zakelijke dealer of reseller
****
Berichten: 308


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 19, 2005, 12:42:21 »

Edwin,

Niet zo snel;
Van ISP veranderen is geen optie, als kabelprovider zit je redelijk stevig in het zadel; Ik beschik over een alternatieve aansluiting via ADSL dus dat is nog een optie, alleen wil ik voorlopig intern de zaken gescheiden houden.

Bedoeling is dat onze "business mail" 'buiten" gehost word op een 3-tal servers als redundancy, bij verschillende ISP's.
Onze Syn-3 server kan dan gaan ophalen / verzenden van deze server.

Op dit moment weet ik dat ik uitgaande mail kan verzenden via port 26 (fastmail.fm) op deze manier zijn er dus wel oplossingen mogelijk.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten waar de settings van de outgoing mail server zitten;
Mijn vraag naar de queue is louter om fysiek te kunnen controleren of de mail daadwerkelijk weg is of vast blijft hangen...

B.T.W Is het mogelijk via jullie website een licentie aan te schaffen? (business server)

Bedankt voor je reactie.

Erwin Wink
Gelogd
edwin
Administrator
***
Berichten: 724



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: November 21, 2005, 10:34:31 »

De queue kun je controleren met:
Code:
root@mail:~# /var/qmail/bin/qmail-qread
17 Nov 2005 21:50:49 GMT  #126684391  22568  <WilmaDeleon@edaintegral.com>
        local   red@mail.datux.nl
17 Nov 2005 23:12:31 GMT  #126684392  22437  <KatherineArthur@berney-blondeau.com>
        local   psy@mail.datux.nl
17 Nov 2005 01:42:47 GMT  #126684393  22382  <MitchellMorton@extremegaragestore.com>
        local   red@mail.datux.nl

Let er op dat virus reply's van worms e.d. soms een tijdje in de queue blijven omdat de afzender adressen vervalst zijn. Dit is normaal, deze mails verdwijnen na een week uit de queue.


Je email routeren naar een andere server en poort kan via smtproutes. Zie:
man /var/qmail/man/cat8/qmail-remote.0         
Meestal mag je je mail op poort 25 wel bezorgen bij de mailserver van je provider. Als dat een goede mailserver is kun je het daar ook heen routeren. (of rechstreeks bezorgen)

Gelogd
erwin
Administrator
***
Berichten: 183



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: November 21, 2005, 10:38:39 »

B.T.W Is het mogelijk via jullie website een licentie aan te schaffen? (business server)

Dit kan online via nedlinux.nl of mensys.
www.nedlinux.nl
www.mensys.nl

Wij verkopen niet rechtstreeks aan eindgebruikers. Alleen Linux technische zaken handelen we af.
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(c) DatuX 2008
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
';